Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Потребителско име: Парола:

Автор Тема: За днешният свят и нуждата от нова парадигма  (Прочетена 1875 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Людмил

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 636
    • Профил
    • Микроферма

На всички вече ни е ясно, че държавата е болна. Мнозина търсят политически решения, други искат да сменят системата на управление, но истината е, че управлението на държавата е болно в самият корен. Хората искат да подкастрим само короната и клоните, т.е. да сменим системата на управление или този-онзи политик и партия и да оправим нещата.

НО ТОВА НЕ МОЖЕ ДА СТАНЕ, ЗАЩОТО ДЪРЖАВАТА Е БОЛНА В САМИТЕ КОРЕНИ!

Дървото на обществото ни отдавна съхне и е разядено от червеи - огледайте се само и ще видите повсеместния разпад на морала, държавността, корупцията, лъжите, лицемерието, липсата на човечност и съзнание на всички нива... Знаете ли как се нарича тази болест поразила дървото?
Е Г О И З Ъ М
За нея няма лечение, трябва да се посади нова фиданка, със здрави корени.

Защо тогава да продължаваме да го крепим и чоплим, това разядено от червеи дърво? Не виждате ли, че всеки момент ще рухне и ще повлече всички ни???

Нужна е коренно различна от досегашната ценностна система, нов тип образование, нов начин на възпитание на децата. Нужни са нови приоритети - обществото да насочи усилията си към младите и техните родители. Защото здравото общество започва от здравото семе и корена. А кои са те - ДЕЦАТА!

Днес като заговорим за промяна в системата, някой сеща ли се за децата? НЕ! Всеки иска да променя политиците, партиите, държавния апарат, да изобличава интригите им... А нали точно в първите 7 години от живота се залага моралът, светогледа и принципте на една бъдещата нация. От тези първи 7 години зависи дали човек един ден ще е вредоносен за обществото, ще руши природата и ще ламти за богатства или ще отдава сили за благото на хората...

Днес хората хора излизат по улиците, стачкуват, искат по-високи пенсии, заплати, здравеопазване и прочие, но никой изглежда не осъзнава, че НЕ МОЖЕШ ДА ТЪРСИШ ДОБРИ ПЛОДОВЕ НА ПРОГНИЛО ДЪРВО. Или както бе казал един мъдър човек "Защото няма добро дърво, което да дава лош плод, нито лошо дърво, което да дава добър плод. Понеже всяко дърво се познава по своя плод; защото не от тръни берат смокини, нито от къпина късат грозде. ” (Лука 6:43)

Така че, приятели, да не търсим смокини в трънаците, защото няма да намерим. ЧЕРВИВОТО ДЪРЖАВНО ДЪРВО МОЖЕ ДА РАЖДА САМО ПРОЯДЕНИ ОТ КОРУПЦИЯ ПОЛИТИЦИ - няма как да е другояче!

Ако НАИСТИНА искаме промяна, трябва да зарежем уродливото дървото на егоизма и гнилите му плодове и да се погрижим за фиданките на новата култура - нашите деца. В тях е бъдещето!

Всички вие виждате, че сегашната система на образование на младите е безнадеждно остаряла. Тя отразява един материалистичен бездуховен модел, който докара човечеството до ръба на най-голямата духовна криза в историята му. Образованието не може да помогне, докато не отреди подобаващо място на духовното. Преподаването на научни дисциплини, които са непромокаеми за нещата, отиващи отвъд материалното, т.е. за основните принципи на съществуването ни, не е в състояние да образова човека, и, като следствие от това, не може да бъде полезно за обществото.

Нужна е радикално нова парадигма, не просто да разкрасим старите училища, да подменим черните дъски с екрани, а учебниците - с таблети. Едно истинско училище трябва да ЗАПАЗИ и развива вътрешния свят на детето: неговата фантазия, интуиция, връзката с природата и цялата заобикаляща го вселена. Уроците трябва да се изнесат там, където е най-привичната за човека среда: природата. Логическото мислене, математиката и др. трябва да навлязат чак към 9-10та година, когато в детето се развива логиката, а дотогава да се работи изключително върху вътрешния му свят. Защото детето се ражда в мълчание, то мълчаливо съзерцава, възприема и разбира света, далеч по-съвършено от нас. И не е нужно да го лишаваме от това.

Но ние, хората сме загубили тази вътрешна тишина. Вместо нея са ни научили, пак в същите училища да МИСЛИМ, СМЯТАМЕ, РАЗСЪЖДАВАМЕ - подменили са естествената ни интуиция с разум, а тишината с един безкраен умствен бъртвеж, който не ни оставя нито за миг. И докато отново не станем деца и не потънем във техният безмълвен свят на простота, красота и тишина НИЕ НЯМА ДА ГИ РАЗБЕРЕМ. И неминуемо ще ги тъпчем в килийките на задушните човечарници, наречени училища, далеч от природата, както правим със самите нас. И ще ги насилваме да виждат света през нашите очи, с нашия ум, погребвайки вътрешния свят на фантазиите и мечтите.

Но най-страшното е, ако питате мен, че създателите на учебните програми и учебниците са хора, които отдавна са умрели за детския свят. За тях мечтите и фантазиите са вятърничави и несериозни неща. Тези хора не вярват, че знанието може да дойде и отвътре, безмълвно. Тези хора не вярват, че мисълта има сила да лекува, да влияе на събития и да твори нови. Детската душа за тях нищо не им говори. Затова системата днес е такава -детето отива в училище да му бъдат вменен вкочанен старчески светоглед на света, да бъде научено от някой друг КАКВО ДА МИСЛИ, а не КАК ДА МИСЛИ.

Колкото и крайно и радикално да ви звучи, но днешното училище изнасилва децата. Да, кара ги, още от първи клас да захвърлят своя естествен покой, фантазия и светоглед. Приравнява всичките с един аршин. Учи детето да познава цифрите, но не и собственото си тяло. Учи да различава подлог от сказуемо, но не и да различава полезните и вредните за тялото му храни. Пълни главата му с излишни знания. Създава среда за егоизъм чрез съревнование и съперничество.

В училището на бъдещето преподавателите ще са като децата. Не вдетенени, а притежаващи всичките качества на едно дете - интуиция, фантазия, игривост, любознателност, желание непрестанно да се учи. Само такъв учител би разбрал детето и би му отдал това, от което то има нужда. Природата ще е класната стая на детето. Там то ще учи нагледно живата математика и биология. Трудът пък ще го облагородява. Нима е толкова трудно? Ето вижте и кажете сами: http://youtu.be/h5yXP92Ff60

Ще има занимания в които децата ще помагат на свои другарчета или животни - така се облагородява детската душа. Ще се учат на медитация и да използват силата на мисълта си за благо - молитва, медитация, съзерцание - с тези инструменти, а не с оръжие, ще постигнем мир и просперитет на Земята. Ще разкрият лечителските си дарби, така че да могат да помагат на другите. Ще се учат да разпознават лечебните треви, гъби, минерали... Ще има часове за визия, за мечтаене. Та нали всичко започва с визия...

Има нации, които го правят. И са се съхранили хиляди години. Да вземем пример от индианците маи и какво правят ТЕ за своите деца: http://forum.mikroferma.com/index.php?topic=1445.0

Е? Ще заложим ли здравите семена? След като държавата насила вкарва децата ни в матрицата, то ние ще трябва да ги изкараме от нея. Родителски коопи има вече в почти всеки голям град, хората започнаха да образоват децата си сами. Засега това е едно добро начало...
Домашното образование е друга добра алтернатива, създала много хора, които промениха света (http://forum.mikroferma.com/index.php?topic=1444.0)
« Последна редакция: май 24, 2013, 03:00:01 pm от Людмил »
Активен