Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Потребителско име: Парола:

Автор Тема: Медикаменти за астма - виновни за астматични пристъпи  (Прочетена 1272 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Людмил

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 634
    • Профил
    • Микроферма

 Продължителната употреба на медикаменти, използвани за предотвратяването на хрипове и задух при хора с астма, могат да увеличат риска от астматичен пристъп при децата, се посочва в нов анализ на Американската агенция по храните и лекарствата (FDA).

Докладът на FDA комбинира данни от над 100 проучвания и установява, че възрастни и деца, на които са предписани дългодействащи бета-агонисти (LABA), са с 27% по-голям риск от появата на тежък астматичен пристъп, който може да доведе и до летален изход.

При децата между 4 и 11 години, приемащи LABA, има 67% по-голяма вероятност от хоспитализиране в следствие задълбочаване на проблема, в сравнение с тези, които не приемат този вид медикамент, се посочва в доклада.

Причината LABA да действа отрицателно при малчуганите може да е свързана с по-малките им по размер дихателни пътища, твърдят експерти.

Изследователите са на мнение, че комбинирането на дългодействащи бета-агонисти с инхалаторни кортикостероидни медикаменти може да намали риска от астматичен пристъп.

Поради тази причина, FDA предприема мерки за изискването на специални етикети върху LABA, които да информират за необходимостта от приема на лекарството в комбинация с  инхалаторни кортикостероиди.

Изследователския екип се надява на допълнителни изследвания, които да подкрепят досегашните проучвания.

Докладът на Американската агенция по храните и лекарствата е публикуван в списание Pediatrics.

Източник: puls.bg
« Последна редакция: октомври 03, 2013, 02:31:31 am от Людмил »
Активен