Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Потребителско име: Парола:

Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.

Теми - Людмил

Страници: 1 ... 13 14 [15] 16
211
Здравейте!
Захванал съм се да събирам приказки и филми за деца САМО С ПОЛОЖИТЕЛНО послание в тях. Без зли магьосници, без мразещи мащехи, отсечени глави на змейове, разбойници, злодеи, кражби, завист, отмъщение, омраза, пребити лисици и кумчо-вълчо, защото били "зли" и прочее синоними на злото, които днес са заразили детската литература.

Като пример за положителни приказки мога да посоча старата книжка "Японски приказки" където лошите герои накрая се разкайват и стават добри.

Пример за изцяло положителна анимация са сериите на Франклин и някои серии на Грижовните мечета.

Моля всеки, който е попаднал на такива да сподели тук заглавия за библиотечката.

212
Рецепти / ОРИЗОВИ ПАЛАЧИНКИ
« -: септември 29, 2012, 11:05:58 am »
Да споделя нашата изпитана рецепта за палачинки от оризово брашно.


ОРИЗОВИ ПАЛАЧИНКИ

250 грама оризово брашно
500 ml прясно мляко
3 яйца
1 супена лъжица олио

Нещата се разбъркват, желателно с миксер или в блендер. Пекат се най-добре на тефлонов тиган без мазнина, като всеки път преди да загребете от сместта разбърквайте, защото ориза веднага се утаява на дъното. Палачинките стават отлични и са ПО-ДОБРИ от пшеничните по всички показатели.

214
По-красиви и по-млади / Как да живеем 100 години
« -: септември 29, 2012, 09:17:51 am »

откъс от статията "Българското кисело мляко източник на дълголетие":
"Проф. Иля Мечников събрал сведения за 36 страни и установил, че най-много столетници има в България – по четирима на 1000 души. Направил проучване и установил, че болшинството столетници са овчари, които  редовно се хранели с българско кисело мляко. Така проф. Иля Мечников пръв поставя строга научна основа за хранителните, диетичните и лечебните свойства на българското кисело мляко и обръща вниманието на световната общественост към него. Убеден в превъзходните качества на българското кисело мляко като хранителен продукт, от 56 годишна възраст да края на живота си (16 години по-късно) проф. Иля  Мечников редовно консумирал българско кисело мляко. То подобрило здравословното му състояние и работоспособност. „Човек трябва да започне да яде българско кисело мляко от младини.”, повтарял непрекъснато ученият в разговори, интервюта и научни статии."   

215
Здравейте!
Teмата е малко старичка, но много актуална. Затова я копирам тук.

Днес ( 21 Дек. 2010) беше коледното тържество в градината на Самуил. Всичките родители трябваше да донесат по нещо за ядене за децата, и от тях се приготвят пакетчета за всяко дете.

23 деца в групата, ~46 родители.

Всички, абсолютно всички родители бяха донесли шоколади, вафли и всевъзможно изобилие от шекер.  Ние бяхме единствените хора, донесли жива храна - плодове!   :o От 46 човека!

Това е трагедия, разбирате ли, и същото беше на тържеството миналата година - от всички родители само ние занесохме плод, останалите предпочетоха бяла захар за децата... :'( И дори не става дума за пари, тези вафли са по-скъпи от ябълки или мандарини.

Предполагам че е така в детските градини и във вашия град...

За какво говорим тогава, за какви здрави зъби при децата? Родители, които обричат децата си на диабет и развалени зъби, въпреки факта, че над 80% от българчетата са с изгнили зъби преди 7 годинки, а диабетът сред тях главоломно расте.

И съдейки по облеклата им и по играчките, които дядо Коледа раздаде, родителите съвсем не са бедни или прости.

Е, как според вас можем да разрешим проблема?

Ето снимка със само ЧАСТ от нещата, които Сами и всички деца получиха днес.

216
Сегашната система на възпитание на младите е безнадеждно остаряла. Тя отразява един материалистичен бездуховен модел, който докара човечеството до ръба на най-голямата духовна криза в историята му. Образованието не може да помогне, докато не отреди подобаващо място на духовното. Преподаването на научни дисциплини, които са непромокаеми за нещата, отиващи отвъд материалното, т.е. за основните принципи на съществуването ни, не е в състояние да образова човека, и, като следствие от това, не може да бъде полезно за обществото.

Нужна е радикално нова парадигма, не просто да разкрасим старите училища, да подменим черните дъски с екрани, а учебниците - с таблети. Едно истинско училище трябва да ЗАПАЗИ и развива вътрешния свят на детето: неговата фантазия, интуиция, връзката с природата и цялата заобикаляща го вселена. Уроците трябва да се изнесат там, където е най-привичната за човека среда: природата. Логическото мислене, математиката и др. трябва да навлязат чак към 9-10та година, когато в него се развива логиката, а дотогава да се работи изключително върху вътрешния му свят. Защото детето се ражда в мълчание, то мълчаливо съзерцава, възприема и разбира света, далеч по-съвършено от нас. И не е нужно да го лишаваме от това.

Но ние, хората сме загубили тази вътрешна тишина. Вместо нея са ни научили, пак в същите училища да МИСЛИМ, СМЯТАМЕ, РАЗСЪЖДАВАМЕ - подменили са естествената ни интуиция с разум, а тишината с един безкраен умствен бъртвеж, който не ни оставя нито за миг. И докато отново не станем деца и не потънем във техният безмълвен свят на простота, красота и тишина НИЕ НЯМА ДА ГИ РАЗБЕРЕМ. И неминуемо ще ги тъпчем в килийките на задушните човечарници, наречени училища, далеч от природата, както правим със самите нас. И ще ги насилваме да виждат света през нашите очи, с нашия ум, погребвайки вътрешния свят на фантазиите и мечтите.

Но най-страшното е, ако питате мен, че създателите на учебните програми и учебниците са хора, които отдавна са умрели за детския свят. За тях мечтите и фантазиите са вятърничави и несериозни неща. Тези хора не вярват, че знанието може да дойде и отвътре, безмълвно. Тези хора не вярват, че мисълта има сила да лекува, да влияе на събития и да твори нови. Детската душа за тях нищо не им говори. Затова системата днес е такава -детето отива в училище да му бъдат вменен вкочанен старчески светоглед на света, да бъде научено от някой друг какво да мисли, а не как да мисли.

Колкото и крайно и радикално да ви звучи, но днешното училище изнасилва децата. Да, кара ги, още от първи клас да захвърлят своя естествен покой, фантазия и светоглед. Приравнява всичките с един аршин. Учи детето да познава цифрите, но не и собственото си тяло. Учи да различава подлог от сказуемо, но не и да различава полезните и вредните за тялото му храни. Пълни главата му с излишни знания.

В училището на бъдещето преподавателите ще са като децата. Не вдетенени, а притежаващи всичките качества на едно дете - интуиция, фантазия, игривост, любознателност, желание непрестанно да се учи. Само такъв учител би разбрал детето и би му отдал това, от което то има нужда. Природата ще е класната стая на детето. Там то ще учи нагледно живата математика и биология. Трудът пък ще го облагородява. Нима е толкова трудно? Ето вижте и кажете сами:

Ще има занимания в които децата ще помагат на свои другарчета или животни - така се облагородява детската душа. Ще се учат на медитация и да използват силата на мисълта си за благо - молитва, медитация, съзерцание - с тези инструменти, а не с оръжие, ще постигнем мир и просперитет на Земята. Ще разкрият лечителските си дарби, така че да могат да помагат на другите. Ще се учат да разпознават лечебните треви, гъби, минерали... Ще има часове за визия, за мечтаене. Та нали всичко започва с визия...

Като продължение на темата вижте:
* http://www.ted.com/talks/lang/bg/steve_keil_a_manifesto_for_play_for_bulgaria_and_beyond.html
* http://youtu.be/jtgFoNi4yfk
* http://youtu.be/qFOC5qN_-H0 З

217
Как ви промениха децата ви? Какво ви накараха да проумеете?
Какво е най-голямото предизвикателство за вас във възпитанието им?

220
Филмов преглед / In Who is Driving the Dreambus?
« -: септември 28, 2012, 11:21:57 pm »
In Who is Driving the Dreambus? filmmakers Boris and Claire Jänsch go on a personal journey through a series of interviews with eminent spiritual teachers, philosophers and writers - in a quest to unravel what it means to be alive. This radical and challenging documentary, ventures into the heart of the mystery of identity, flipping the idea of spiritual endeavour on its head, revealing a message so profound and yet so simple that it might just end the search.

филмът е на английски и може да бъде свален от http://kolibka.com/search.php?q=who+is+driving+the+dreambus

221
Филмов преглед / Thrive / Процъфтяване
« -: септември 28, 2012, 11:16:26 pm »
Може би се чудите какво се случва с икономиката? Кой създаде икономическата криза? Защо толкова важни морални ценности се обезцениха? Усещате, че нещо не е наред в българското общество - повсеместно се шири мизерия и изпростяване, а родното ни правителство с лекота прекланя глава пред чуждестранни интереси. Защо в 21-ви век електромобилът е все още утопия, а въглищата и нефтът остават главен източник на енергия, както и преди 100 години? Защо въпреки напредналата медицина нелечимите човешките болести се увеличават с всеки изминал ден?

Отговорът на тези и още много други въпроси ще намерите във филма “Процъфтяване”. Парче по парче пред вас ще се подреди мозайката и ще разберете защо човечеството не може да процъфтява. В разбираем вид, с прекрасни видео ефекти и музика, филмът ще разкрие пред вас причините и решенията как да постигнем просперитет и щастие на Земята по мирен път.

Всичко, което ви е нужно е да отворите съзнанието си, очите си и ушите си.

Изтеглете и гледайте филма от http://kolibka.com/search.php?q=thrive


Забележка: филмът е с нов превод и нови субтитри, които нямат нищо общо с досегашните.

222
Филмов преглед / What the #$*! Do We (K)now!?
« -: септември 28, 2012, 11:12:06 pm »
Toва е първият по рода си филм, прехвърлящ мост между наука и eзотерика, между видимото и невидимото, между света на материята и света на формите.

Той ще ви покаже света през съвсем друг ракурс - през погледа на създател. Изведнъж ще усетите, че животът ви не е лодка подхвърляна своеволно от прищявките на случайността, а ваше собствено творение.

За първи път ще чуете от устата на видни учени за магията на мисълта да твори реалности, да твори вашата съдба. Случайност няма, има просто най-подходяща роля за момента. Ще видите как закостенелите догми и предразсъдъци пречат на съзнанието да види великолепието на живота. Ще разберете че всички хора в света са свързани в едно, че вашите мисли и действия отекват по цялата земя и, може би, ще осъзнаете отговорността и ролята си в това.

Филм, който всеки трябва да види!

Може да се вземе от тук или оттук.

223
Филмов преглед / The Secret / Тайната
« -: септември 28, 2012, 11:08:22 pm »
Toзи филм ви показва, стъпка по стъпка, как да промените живота си към по-добро. С помощта на един прост закон -- Законът за привличането. Нямам в предвид земното привличане. А законът, изразен по нашенски "Каквото повикало, такова се обадило".

Мнозинството хора си мислят, че мисълта е нещо лично, започва и свършва в тях. Голяма грешка! Като част от общия човешки организъм ("колективното несъзнателно" на Карл Юнг) нашите мисли и чувства се разнасят като вълни във всеки човек. И като магнит привличат събития, хора, ситуации към нас.

Във филма са изложени разбираемо и просто тези закони за привличане и как да ги използваме за нас и за доброто на човечеството.


Филмът може да бъде изтеглен оттук. Eто и субтитрите.

224
Както и да ги наречете (индиго или другояче), децата ни идват на този свят с широко отворени очи, готови да изиграят ролята си в създаването на един свят на състрадание и мир. Дали не сме свидетели на огромен скок в човешката еволюция?

Много хора вярват, че сме на прага на глобално пробуждане и че децата индиго са тук, за да ни покажат истинския ни потенциал.

В "Индиго еволюцията" ще чуете от водещи световни експерти, че това е нещо много повече от чиста фантазия. Децата са истински и те вече променят света. Режисьорът Джеймс Туайман тръгва на пътешествие с един от най-важните въпроси на съвремието: "Дали човешката раса най-после е еволюирала до една по-висша реалност?"
Филмът може да бъде изтеглен оттук.

225
Имало едно време един човек, чиято същност била музиката. Сам, в своята къща, като в пашкул насред града, той редял брънките на вселената до безкрай.

Но когато видите "Ловец на хуманоиди", култовия филм от 80-те години с режисьор Ридли Скот и автор на музиката Вангелис, носителят на златна плоча, както той обича да казва, трудно ще повярвате, че музиката е едновременно създадена, изсвирена и записана от един човек.
Заобиколен от синтезаторите си, година след година, сам, той намира ключа към порядъка, оставяйки въображението си да избликне в пълен и поетичен свят на емоции, представен на сцената от множество различни инструменти и непрекъснато усъвършенстващ се.

Божествено и изкусително, той въздейства енергично върху нашите музикални възприятия и не без доза хумор отхвърля установените рамки на съвременните музикални стилове - един човек, който дълго е носил скрита в себе си същността на музиката.

Вангелис е вдъхновение на естественото състояние на нещата. Чудната наивност на преоткритото детство.

Филмът може да бъде изтеглен оттук.

Страници: 1 ... 13 14 [15] 16