Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Потребителско име: Парола:

Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.

Публикации - Людмил

Страници: [1] 2 3 ... 32
2
Медицинската общност отдавна алармира за многото рискови фактори за здравето, свързани с нездравословното хранене. Храните, които ядем могат значително да допринесат за възникване на живото-застрашаващи болести, като сърдечни заболявания, рак, диабет, високо кръвно налягане и др.

Най-новите изследвания в областта на храненето дават нов и обещаващ поглед върху връзката между храненето и хроничните болести: влиянието храната върху бактериите в червата ни.

Според тази нова перспектива, разкрита във филма Чревна реакция, ключът към превенция на заболяванията може да се крие в начина по който подхранваме бактериите, които живеят в червата ни. Десетилетия наред учените, подобно на останалите хора, смятаха, че бактериите са ужасни и болестотворни паразитиращи форми, от които трябва да се пазим и да се защитаваме. И съвсем наскоро, благодарение на модерните технологии в медицината, бяха разкрити незнайни досега влияния на чревната флора върху цялостното състояние на организма.
След продължителни изследвания, които все още продължават, ние започнахме да разбираме ползите свързани с бактериите, които населяват телата ни. „Добрите” бактерии регулират функцията на имунната система и поддържат високи защитни сили срещу болестотворните бактерии във външната среда. С две думи те се явяват решаващи за нашето добро физическо и умствено здраве.

Филмът „Чревна реакция” ни показва механизмите, които използва природата за да внесе полезните бактерии в тялото още от самото ни раждане. При естествено вагинално раждане новороденото приема здравословни бактерии от майката и те са първият му имунен щит срещу външната среда. Изследванията показват, че с увеличаването на ражданият със секцио довежда до нарастване на астмата, алергиите и диабета сред децата. Ще видим по-нататък във филма, как нездравословното хранене отключва автоимунни и възпалителни процеси, които довеждат до церебрална парализа, диабет и редица заболявания.

Възможно ли е чревната флора да е универсален барометър, който да показва рискът от болести, като рак и диабет, които днес са бич за съвременното човечество? Ще разберете как проста промяна в храненето ще ни помогне да ги избегнем и да постигнем дълголетие.

Филмът може да бъде свален от тук или гледан онлайн:


3
Допълнение - след като старата помпа изгоря, понеже фонтана остана без вода, добавих този предпазен поплавък-ключ, който я изключва, когато нивото на водата падне.

4
Снимки / Re: Сок от пшенична трева + ябълка
« -: април 01, 2018, 01:22:16 pm »
Aaaa, много добро!

5
Снимки / Re: Първа сериозна реколта
« -: март 20, 2018, 11:20:08 am »
Да, само аз пиша тук като че хората искат Фейсбук, шарения, свръх информация.
Здравей Людмил,

При следващите бобови ще сложа уреда за сребърна вода в бутилката и сребърна монета 1 унция чисто сребро и ще тествам.
За сега няма да купувам озонатор.
Следващия тест ще е с пирамидална вода.
Ще споделя резултатите.

Лека седмица.

P.S В този форум май само ние с теб пишем.

6
Вълшебното ковчеже - детски вестник от общината на Виссарион. Бях се амбирицрал да ги преведем всичките, но не ми стигнаха силите.
Там се пишат наново приказки, песни, театрални пиеси и др. за да не се докосват децата до старата култура заразена с мерзост и насилие.

7
Снимки / Re: Първа сериозна реколта
« -: март 19, 2018, 12:20:28 am »
Как се справяш със загниването на люспите на бобовите?

8
Снимки / Re: Поници от пшеница
« -: март 19, 2018, 12:19:43 am »
красота!

9
как разбираш кога сребърната вода е готова?
Аз препоръчвам да опитате с озон, вътре в контейнера и озониране на водата: https://www.olx.bg/ad/ozonator-za-vazduh-voda-i-hrana-ID7enKN.html

Здравейте и от мен,
Фермата работи перфектно, вече получихме няколко реколти и много сме доволни.
Започнах да експериментирам със сребърна вода - в бутилката с вода поставих една голяма сребърна монета 1 унция чисто сребро на 11 литра, а също така добавих допълнително сребро с Уред за сребърна вода Dr. Silver 101 - https://goo.gl/itnSL7.
Ще споделя опит със сребърната вода.
Следващия ми експеримент ще е с пирамидална вода. А след това с класическа музика.
Само да отбележа, че водата не е от чешмата, а си я наточвам от Дивотинския манастир http://www.bulgariamonasteries.com/divotinski_manastir.html- на 25-30 км. от София.

До скоро :)

10
Работата е в това, че повечето зърна се съхраняват в неотоплявани складове и когато зимата температурите паднат много ниско, зърната измръзват и губят кълняемост. Затова, ако купувате лимец, вземете такъв веднага след жътвата и го съхранявайте на топло.

Здравейте,
И аз да споделя за експеримента с лимеца.
Сложих семена няколко пъти, но нито веднъж не покълнаха, както пшеницата.
Семена купувах от най-различни магазини, но винаги започваха да гният и рядко покълваха някои от тях.
Сега ще поръчам от интернет магазин и ще споделя опит - явно не всички семена, които продават като живи стават за покълване.
За съжаление едрозърнестия лимец не е наличен в сайта "Жива храна у дома" /към 18.03.2018 г./
Със сигурност ги обработват с нещо, щом има проблем с покълването.

До скоро :)

11
Да се запознаем / Re: Здравейте и от мен :)
« -: февруари 28, 2018, 09:07:22 am »
Много добре е станало! Давай смело, ще помислим за отопление.

12
Работа с микрофермата / Re: Програми
« -: февруари 25, 2018, 10:16:36 pm »
Всъщност точно този програматор прави микрофермата много гъвкава. Защото може да я нагласиш да пръска през час но 5 минути, ако е твърде горещо и трябва повече да се проветряват семената.

13
Да се запознаем / Re: Здравейте и от мен :)
« -: февруари 25, 2018, 10:15:12 pm »
ехее, красота. Можеш ли да го споделиш и на https://www.facebook.com/mikroferma/ ?

14
Като всеки начинаещ микрофермер и аз започнах да търся семена в нета, които ги няма в онлайн магазина.
Ако не е в конфликт на интереси - полезно е да се споделя кой откъде си набавя и поръчва семената.
Вече имам опит и мога да го споделя.

Петър
Казвай, няма да обеднеем, важно е хората да са здрави.

15
Какво е серотонин? Серотонина често е наричан “хормон на щастието”. Той се произвежда в тялото в моменти на екстаз като нивото му се покачва по време на еуфория и намалява по време на депресия. Но заедно с най-важната задача да ни даде по-добро настроение, той изпълнява и още много функции в организма.
Серотонинът изпълнява ролята на химически предавател на импулси между нервните клетки. Въпреки, че това вещество се произвежда в мозъка, където изпълнява своята основна функция, приблизително 95% от серотонина се синтезира в стомашно-чревния тракт и в тромбоцитите. В организма на човек постоянно циркулира до 10 мг серотонин.
Серотонинът спада към биогенните амини, метаболизмът му е сходен с метаболизма на катехоламините. Невротрансмитер и хормон, той участва в регулирането на паметта, съня, поведенческите и емоционалните реакции, контролира кръвното налягане, терморегулацията, хранителните реакции. Образува се в серотонинергичните неврони, епофизата и в ентерохромафинните клетки на стомашно-чревния тракт.
95% от серотонина в човешкото тяло е локализиран в червата, това е основният източник на серотонин в кръвта.
В кръвта той се съдържа предимно в тромбоцитите, които улавят серотонина от плазмата.

Как се образува серотонин в мозъка?

Известно е, че нивото на серотонина се увеличава прекалено в моменти на щастие и намалява по време на депресия. 5-10% от серотонина се синтезират в епифизната жлеза от жизненоважната аминокиселина триптофан. За производството му е абсолютно необходима слънчева светлина, което е и причината в слънчеви дни настроението ни да се подобрява. С този процес може да се обясни и добре познатата ни зимна депресия.

Каква е ролята на серотонина за нашето здраве?
Серотонинът спомага за прехвърляне на информация от една към друга област на мозъка. Освен това влияе на много психологически и други процеси в организма. От 80-90 милиарда клетки на главния мозък серотонина оказва пряко или косвено въздействие върху повечето от тях. Той засяга работата на клетките, които са отговорни за настроението, сексуалното желание и функция, апетита, съня, паметта и
 способността за учене, температурата, както и някои аспекти на социално поведение.
Доказано е, че с намаляване на серотонина се увеличава чувствителността на болка в тялото, тоест, дори и най-лекото дразнене причинява силна болка.
Серотонинът също може да повлияе и на функционирането на сърдечно-съдовата, ендокринната система и работата на мускулите.
Изследвания са показали, че серотонинът може да играе роля в образуването на кърма, а неговият дефицит може да бъде основната причина за внезапната смърт на кърмачетата по време на сън.
Серотонинът нормализира съсирването на кръвта, а при пациенти със склонност към кръвоизливи количеството на серотонин е снижено. Въвеждането на серотонин спомага за намаляване на кървотечението.
Той стимулира гладката мускулатура на съдовете, на дихателните пътища, червата, като по този начин се увеличава чревната перисталтика, намалява се дневното количество урина, стеснява бронхите (бронхиалните разклонения). Недостигът на серотонин може да предизвика чревна непроходимост.
Излишъкът на хормона серотонин в регулиращите структури на главния мозък действа потискащо върху функциите на репродуктивната система.
Серотонинът участва в патогенезата на заболяванията на стомашно-чревния тракт, по-специално, при карциноиден синдром и синдром на раздразнените черва. Определянето на концентрацията на серотонина в кръвта в клиничната практика се използва преимуществено за диагностициране на карциноидни тумори на коремната кухина (тестът е положителен в 45% от случаите на ректален карциноид). Изследването на серотонина в кръвта е целесъобразно да се използва комплексно с определяне на метаболитното отделянето на серотонин (5-НIAA) с урината.

Каква е връзката между серотонина и депресията?
Настроението на човека зависи до голяма степен от количеството на серотонина в организма. Част от серотонина се произвежда от мозъка, но в същото време, достатъчно голяма част от него се изработва от червата.
Не е изключено, именно дефицитът на серотонин в червата, да определя развитието на депресия. А недостигът му в главния мозък – да е само следствие, съпътстващ признак.
Този феномен може да обясни страничните ефекти от използването на най-често срещаните средства за лечение на депресия. Най-често използваните антидепресанти (инхибитори на обратното захващане на серотонина) действат и на червата, което предизвиква гадене и храносмилателни разстройства.

Дефицитът на серотонин повишава прага на чувствителност при болка и причинява смущения на чревната подвижност (IBS, запек и диария), секреция на стомаха и дванадесетопръстника (хроничен гастрит и язва). Липсата на серотонин засяга метаболизма на полезната микрофлора на дебелото черво, като я подтиска.
Освен чревната дисбиоза, недостигът на серотонин в тялото може да е причина и за други заболявания на храносмилателната система, което води до лошо усвояване на хранителни вещества, необходими за организма, като триптофан.
Вероятно първопричината е в ниските количества на клетки в главния мозък, отговорни за производството на серотонин, както и в липсата на рецептори, способни да получат генерирания серотонин. Друг виновник е дефицита на триптофан – незаменима аминокиселина, от която се състои серотонина. Ако съществува даже един от тези проблеми, има голяма вероятност за депресия и обсесивно-компулсивни нервни разтройства: тревожност, пристъпи на паника и неоснователен гняв.
В същото време, не се знае със сигурност дали недостигът на серотонин води до депресия или депресията е причина нивата на серотонин да спаднат.

Каква е връзката между серотонина и затлъстяването?
Все пак, съществуват някои фактори, които действително свързват депресията и затлъстяването.
Отлагането на мазнини, особено в областта на корема, се причинява от действието на кортизола, чието ниво се повишава при хроничен стрес и депресивни разстройства.
Хората, при които депресията е била диагностицирана клинично, много по-бързо напълняват в областта на талията, отколкото здравите. Освен това, пациентите с депресия много по-трудно спазват диета. Има връзка между освобождаването на инсулин и отделянето на серотонин (невротрансмитер, отговорен за настроението).
Когато изядем нещо, след това захарта, попаднал в кръвта, води до освобождаване на инсулин. Инсулинът превръща глюкозата вътре в клетката, и започват серия от процеси, които водят до освобождаване на серотонин.
Приемът на въглехидрати (няма значение, прости или сложни) автоматично води до “освобождаване” на панкреатичен хормон инсулин. Целта на този хормон е да се отстрани излишъкът от кръвна захар (глюкоза).
Ако не беше инсулина, кръвта след приема на храна бързо щеше да се превърне в гъст сироп. От съществено значение е и това, че инсулинът “улавя” от кръвта и всички по-важни аминокиселини и ги изпраща на мускулите. (Не случайно се счита, че инсулинът е вторият по значение допинг след стероидите!) Но “Бедата” е в това, че единствената аминокиселина, която не се поддава на инсулина е триптофан.
Триптофанът, оставайки в кръвта, се промъква в мозъка и при това се повишават нивата на серотонин.
Триптофанът се съдържа във всички богати на животински протеини храни. Въпреки това, приемът на богати на протеини храна, не води до увеличение на съдържанието на серотонин в мозъка.

Серотонинът дава чувство на ситост.
Ако серотонинът е малка, то тогава се нуждаете от повече и повече инсулин, а значи и от повече сладко. От друга страна е възможно да се използва сладко или каквато и да е храна, богата на въглехидрати за подобряване на настроението. Колкото по-сладко, толкова по-голямо освобождаване на серотонин. Това свойство да повишаваме настроените си със сладкиши се използва подсъзнателно. Искате шоколад след стрес? По време на ПМС? През зимата, по време на късите зимни дни? Отказали сте цигарите и посягате към сладко? (Никотинът също води до освобождаването на серотонин, затова хората заместват цигарите със сладкиши). Приятен начин да повдигнем настроението си. Истината е, че това повдигане на настроението ни струва скъпо. Всички погълнати калории за повишаване на серотонина, на свой ред се превръщат в мастна тъкан. А кортизолът ги тласка именно в областта на талията и корема.
Микробите обитават нашата кожа, живеят в носоглътката и по цялото протежение на червата. Например, само в червата, се съдържат около 2 кг бактерии. Разбира се, те са от 10-100 пъти по-малки от човешките клетки, но оказват силно влияние върху живота ни.
Знаете ли, че микробите обичат да разговарят? Да, те си говорят, но само на собствения си език.
Ние живеем в един свят на бактерии, а те ни влияят много повече, отколкото си мислим.
Микрофлората регулира всички процеси в тялото ни. Микроорганизмите вземат участие в много видове обмени, синтезират необходимите ни вещества, като витамин В12, биогенни аминохистамини, включително серотонин – хормона на радостта.
Серотонина в червата е 95%, а в главата – само 5%. Тук е отговорът. Серотонинът играе важна роля в регулирането на секрецията и подвижността на стомашно-чревния тракт, за повишаване на неговата подвижност и секреторна активност. В допълнение, серотонинът играе роля на фактор на растежа за някои видове симбиотични микроорганизми, повишава метаболизма на бактериите в дебелото черво. Самите бактерии на дебелото черво също допринасят за секрецията на стомашно-чревния серотонин, тъй като много видове симбиотични бактерии имат способността да декарбоксилират триптофана. При дисбиоза и редица други заболявания на дебелото черво, производството на серотонин значително намалява.
Установено е, че грубите компоненти от растителните храни, за нас са не само нужни, но и жизненоважни. Този “баласт” ни предпазва от различни неблагоприятни фактори и служи като “храна” за полезната чревна микрофлора.

Серотонинът от червата контролила костната маса
Всеки знае, че серотонинът е химичен медиатор за предаване на нервните импулси към мозъка, а това се отразява на емоциите и настроението. Но малко хора знаят, че мозъкът произвежда само около 5% от серотонина, а основната част – до 95% се създава от клетките на стомашно-чревния тракт и главно от дванадесетопръстника.
Чревният серотонин контролира не удоволствието, а участва във формирането на костите.

Диета може ли да повлияе на запасите от серотонин? Има ли серотонин в някои продукти?
Може, но косвено. За разлика от богатите на калций храни, които повишават нивата на този минерал в кръвта, не съществуват продукти, които могат да повлияят на нивата на серотонин. Все пак, има някои продукти и хранителни вещества, които могат да повишат нивото на триптофан – аминокиселината, от която се състои от серотонина.
Въглехидратните храни, използвани в съответствие с правилно изчисления режим, могат да имат благоприятен ефект върху настроението и за намаляване на тежестта на заболявания, свързани с инхибирането на серотонин.

Могат ли тренировките да повишат нивото на серотонин?
Спортът може да подобри настроението ви. Проучванията показват, че редовната физическа активност може да бъде толкова ефективна за лечение на депресия като антидепресантите или психотерапията.
Много изследователи смятат, че фитнесът влияе на нивото на серотонин, но няма окончателно доказателство за този факт.

При мъжете и жените едно и също ли е нивото на серотонина?
Проучванията показват, че при мъжете серотонина е малко повече, отколкото при жените, но разликата е незначителна.

Дали серотонина оказва влияние на развитието на деменция и болестта на Алцхаймер?
Многобройни проучвания са установили липсата на серотонин в мозъка на мъртви пациенти, страдащи от болестта на Алцхаймер. Но до този момент няма доказателства, че увеличаването на нивото на серотонин предотвратява Алцхаймер, или че забавя развитието на деменция.

Какво е серотонинов синдром и опасен ли е той?
Антидепресантите обикновено се считат за безопасни, обаче, в редки случаи, серотонинов синдром е възможен – когато концентрацията на веществото в мозъка е твърде висока. Това става най-често, когато човек използва две или повече лекарства, които могат да повлияят на нивото на серотонина. Това може да се случи, ако приемате лекарство за главоболие и в същото време пиете лекарство за депресия.
Ето защо, за да се избегне серотонинов синдром трябва да се консултирате с лекар.
И накрая, наркотици като екстази или LSD може да предизвикат серотонинов синдром.

Серотонинът – медиатор на алергии
Серотонинът е един от основните невротрансмитери на ЦНС. Той оказва патогенно въздействие върху организма. Това вещество е медиатор на радразнения. Неговата активност в непосредствените алергични прояви емаловажна. Също така, веществото се отделя от тромбоцитите и предизвиква моментен спазъм на бронхите.

През есента за депресията е виновен серотонина

Учените са доказали, че серотониновата активност варира в зависимост от времето на годината. Именно това може да бъде причина за потиснатото настроение, което често идва с пристигането на есента.

Серотонин и мелатонин
Мелатонинът се произвежда от епифизната жлеза от серотонин, който от своя страна се синтезира от организма от незаменимата аминокиселина триптофан. Когато ние консумираме триптофан от храната, тялото ни преобразува една значителна част от него в серотонин.

Серотонин и адреналин
Серотонинът и адреналинът са само два от общо около тридесет невротрансмитера, сложни органични съединения, чиито молекули осъществяват връзката и взаимодействието между клетките и нервната тъкан.
Серотонинът контролира ефективността на другите трансмитери, като решава дали да премине даден сигнал към мозъка. При дефицит на серотонин този контрол отслабва и адреналиновата реакция, която протича в мозъка включва механизмите на тревожност и паника, дори когато специален повод за това няма, тъй като в края на краищата пазителят, който избира приоритетите и целесъобразността на реакциите е в недостиг.

Страници: [1] 2 3 ... 32