Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Потребителско име: Парола:

Автор Тема: Детето се ражда съвършено и е наш учител  (Прочетена 1088 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Людмил

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 616
    • Профил
    • Микроферма
Детето се ражда съвършено и е наш учител
« -: декември 09, 2013, 10:08:19 am »

Детето се ражда с вътрешно мълчание, то мълчаливо съзерцава, възприема и разбира света, далеч по-съвършено от нас. Големи хора, вие наясно ли сте какво наистина е да възприемаш света от дълбоко вътрешно безмълвие, без мисли? Някой помни ли как е възприемал света като 2-3 годишен? Някой помни ли онова ваше състояние на безметежност, в което времето е спряло и всичко, което имаш е Тук и Сега?

Ако не помните, аз ще ви кажа: детето (преди да е приело моделите на възрастните), възприема света като ЕДНО ЕДИННО НЕРАЗДЕЛНО ЦЯЛО. Детето няма мисли, следователно то НЕ разделя, НЕ класифицира, НЕ обмисля, НЕ анализира, НЕ разбира нещата с ума си. То е едно цяло с обекта на съзерцание, то ЗНАЕ всичко за него, без думи и мисъл, просто е слято с него. Ако, например, погледне цвете, детето изживява полъха на вятъра върху цветето, играта на слънчевите лъчи, аромата и всичко останало като едно ЕДИННО ЦЯЛО, все едно се случва с него. Тази цялостност е нещо грандиозно, неописуемо, толкова всеобхватно, че ако сравним нашето с детското възприятие е все едно да сравняваш гледане на концерт на екрана на компютъра и присъствие на живо на концерта!

Човек е създаден изначално да черпи знания от света така, както ви го описах. Не ви казвам теории, казвам ви нещо, което е ФАКТ за мен.

Уви, това истинско човешко състояние трае твърде кратко - максимално до 3 годишна възраст. Оттам нататък обществото прави НАСИЛСТВЕН downgrade на едно съвършенно същество до социална единица.

Днес обществото смята детството само за едно преходно, временно състояние към т.нар. "голям човек." И цялата педагогическа и училищна работа се изразява само и единствено в подготовка на детето за "Реалния живот" на "Големия човек". А този средностатистически "голям човек" го виждаме всеки ден -- лишен от интуитивната връзка с природата, непознаващ повече игривостта, фантазирането, безмълвното познание и непредубедеността, затънал в дуалностти -- добро-зло, красив-грозен, нормален-ненормален и т.н., за разлика от детето, което с лекота ще хване за ръка един грозен човек или олигофрен за да си поиграе с него...

За да се адаптира към света на възрастните и да може да общува с нас, детето е принудено да ЕМУЛИРА (наподобява) възрастен човек, т.е. да прави несвойствени за него неща, като мислене, анализиране, смятане и говорене. После се добавя четене, писане (още от 5 годишна възраст!). В същото време истинските качества на духа -- интуиция, съзерцание, безмълвно познание и др. вехнат и умират, защото никой не ги подхранва.

Дали педагозите в яслите, детска градина или училище се стремят да запазят детската интуиция и безмълвното познание? НЕ! Коя днешна образователна система може да съхрани тези качества на духа, след като самите преподаватели отдавна са умрели за детския свят? Те го запълват с водопади от думи, цифри и логика...

Затова, отново и отново ви казвам -- раят на земята, новият живот ще дойде, когато престанем да правим от децата възрастни хора, и бъдем не техни учители, А ТЕХНИ УЧЕНИЦИ!
« Последна редакция: март 22, 2014, 09:46:39 am от Людмил »
Активен

Vik

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 4
    • Профил
Re: Детето се ражда съвършено и е наш учител
« Отговор #1 -: март 21, 2014, 11:45:02 pm »

Мисля, че има образователна система която се старае да съхрани света на фантазия и мечти- Валдорфската ! От известно време съм запалена по нея, чета доста материали които се побликуват за нея и ходя на лекции организирани в местното Валдорфско училище (във Ванкувър, Канада) и смятам че доста ефективно се старият да съхранят детството и да го удължат колкото се може повече. Това е едно  от нещата които най-много ме привлича в тази система и се надявам да мога да пратя дъщеря си в тяхната детска градина. Вече и в България имат инициативи за Валдорфско образование, както и действащи градини и начално училище.
Активен

Людмил

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 616
    • Профил
    • Микроферма
Re: Детето се ражда съвършено и е наш учител
« Отговор #2 -: март 22, 2014, 07:17:29 am »

Мисля, че има образователна система която се старае да съхрани света на фантазия и мечти- Валдорфската ! От известно време съм запалена по нея, чета доста материали които се побликуват за нея и ходя на лекции организирани в местното Валдорфско училище (във Ванкувър, Канада) и смятам че доста ефективно се старият да съхранят детството и да го удължат колкото се може повече. Това е едно  от нещата които най-много ме привлича в тази система и се надявам да мога да пратя дъщеря си в тяхната детска градина. Вече и в България имат инициативи за Валдорфско образование, както и действащи градини и начално училище.
Ние българите имаме най-добрата система, нарича се сутестопедия, и е правена върху принципите на учението на Петър Дънов. Ето повече за нея. Сугестопедията е била предложена от ЮНЕСКО да замени съществуващата образователна система в целия свят.
« Последна редакция: март 22, 2014, 07:23:41 am от Людмил »
Активен