Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Потребителско име: Парола:

Автор Тема: Да поговорим за ензимите  (Прочетена 9008 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Людмил

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 617
    • Профил
    • Микроферма
Да поговорим за ензимите
« -: февруари 15, 2013, 03:35:49 am »

Ако ядете термично обработвани и готвени храни, причинявате сериозно изразходване и недостиг на ензими, които отслабват цялото тяло!
Ензимите – тайната на живота, са високоорганизирани протеини, които действат като биокатализатори – метаболизират, смилат и асимилират всички вещества, които влизат в тялото. Най-общо казано има 3 групи ензими : хранителни, метаболитни и храносмилателни:
  • храносмилателните ензими са продукт на храносмилателната система за разграждане на храната и са строго специализирани. Например протеаза – само за протеини, амилаза разгражда нишестето, липаза – мазнините и пр.
  • Метаболитни ензими – присъстват във всяка клетка, тъкан и органи и действат като биохимични катализатори в живите клетки.
  • Хранителните ензими – потенциала на живата храна. В устата става освобождаване на хранителните ензими когато зъбите разкъсат клетъчните стени, а се задействат в стомаха. Стратегията на природата е – колкото по-високо калорийна е една храна, толкова повече ензими е вложила в нея. Например, богатите на протеин храни съдържат протеаза - СЗВ и слънчогледовото семе. Зърнените храни като овесените ядки – амилаза. Авокадото, ядките – липаза.
Въпреки че панкреасът, някои жлези, червата и тяхната флора произвеждат известно количество храносмилателни ензими, нашият съвременен начин на хранене води до дефицитит и на двете групи. По принцип природата е предвидила да се зареждаме със живи активни ензими от суровите плодове и зеленчуци. За съжаление повечето хора днес нямат достатъчно ензимна активност.
Нашата биологична възраст се определя
не по ЕГН, а от ензимния ни потенциал.
Анализът на кръвта на бебетата показва, че в
кръвообръщението им присъстват над 100 пъти
повече ензими, в сравнение с кръвта на възрастния човек!
Топлинна обработка, дълго съхранение, консервиращи средства, стрес, химическо замърсяване, физическо претоварване убиват белтъчните ни приятели и човешкият организъм е принуден да пренасочва от своите метаболитни ензими, за да облекчи храносмилането, което нарушава енергийния му баланс. Резултатът го виждаме – преждевременно остаряване, хронични болести, дегенеративни заболявания още от най-ранна възраст.

Ензимите имат много важно участие в почти всички телесни процеси, включително разграждането на храната, за да стане тя използваема. Всичката храна, готвена на температура над 48˚С е лишена от ензими. Готвенето, консервирането и други подобни процеси унищожават жизненоважни ензими. Така че, ако ядете готвена храна е от особено значение да възстановите ензимите, които са били унищожени.
Липсата на ензими = липса на добро здраве!
НЕ може да има добро здраве без добри нива на ензимите!
Тялото обръща голямо внимание на храносмилането, така че произвежда собствени ензими, ако липсват други. Обаче това винаги става за сметка на вашето здраве, както ще бъде обяснено по-долу.

Липсата на ензими става причина храната да бъде смляна само частично. Следователно, хранителните частици не се усвояват напълно, а несмляната храна може в действителност да навреди на тялото ви. Тези токсични частици попадат в кръвта причиняват различни проблеми там (като алергии), докато други ферментират или загниват (което се причинява от различни бактерии) и образуват газове.
Освен това, ако тялото само трябва
 да произвежда всичките храносмилателни ензими,
с времето то се изтощава и производството
на метаболитни ензими намалява

(което се изразява в болести, стареене, дегенерация, липса на енергия и други).


Главна причина за лошо здраве е липсата на метаболитни ензими (включително метаболитни ензими антиоксиданти), които всъщност са в основата на всички процеси в нашето тяло. За да сме здрави, е нужно (освен всичко друго) да смелим напълно храната си и нивата ни на метаболитни ензими да са високи. Това може да се случи като повишите приема на сурова, непреработена храна, поглъщате по-малко калории, дъвчете по-добре храната си, избягвате дъвките. Всички сурови храни съдържат ензими, но особено богати са кълновете на бобовите растения и техните семена. След покълването слузообразуващите свойства на повечето бобови храни се отстраняват. Консумацията на кълнове не предизвиква газове. Протеините се преобразуват в незаменими аминокиселини, а голяма част от нишестето – в прости захари, което прави кълновете предварително частично смляна храна. Семето може и да съдържа известно количество нишесте, но кълнът съдържа само захар. Затова се усвоява по-пълно от тялото. Други богати храни са: папая, ананас, манго, киви, грозде, авокадо, суров мед (ензимите се съдържат в слюнката на пчелите), пчелен прашец, студенопресован зехтин и кокосово масло, сурови меса и домашни млечни продукти правени от непастьоризирано, несварено мляко. Чрез консумацията на тези храни вие си осигурявате аминокиселини и ензимни ко-фактори, необходими за повишаване на вашата натурална ензимна продуктивност.

Суровите храни съдържат в себе си ензими и по тази и много други причини са за предпочитане пред готвените храни.
Един от митовете е, че яденето на сурови плодове и салата е достатъчно като здравословен начин на живот и смилане на останалата обработена храна. Реалността е:
съществува пряка зависимост между броя
на калориите в дадена храна и
количеството на присъстващите в нея ензими,

т.е. нискокалорийната салата съдържа ниско число ензими, и всички салати, освен кълновете, имат ензими само за своето смилане и не подпомагат преработката на другата храна. Хората, които приемат кълнове с храната знаят каква лекота чувстват след хранене...

За доказателство, че ензимите, когато са в изобилие, поддържат тялото младо и жизнено ще посоча Анет Ларкинс - тя е на 73 години, храни се само със сурови храни и изглежда като 30 годишна: http://forum.mikroferma.com/index.php?topic=1452.0

Като продължение на темата вижте видеото и прикаченият файл (достъпен е само за регистрирани потребители)
« Последна редакция: януари 09, 2017, 03:02:24 pm от Людмил »
Активен